lördag 20 mars 2010

första ridpasset i nya sadeln

Idag red vi ut, det händer INTE ofta ska jag tala om, men Tobias var hemma och höll på på kontoret så jag kunde ge mig iväg helt själv! underbart, sadeln känns helt ok för min del, men jag är tveksam på om det räcker till till Chappe, men vi har en sadeltillpassar tid inbokad, så får se vad dom säger, tog iallafall ett pass i djupsnön lite på vägarna och avslutade med ett mindre dressyrpass, underbart! :)
Hann inte med någon mer häst, mesta av tiden i övrigt har gått åt till att kratta gårdsplan. Imorgon ska jag städa åt alla smådjuren innan vi åker bort..

För Fräcks del blev det ett litet kort lydnadspass som avslutades med ett kort freestyle pass. Fixa sprang mest runt och var tossig, borde verkligen lära henne lite knas också.. skulle hon nog egentligen må bra av..

Inga kommentarer: