onsdag 23 november 2011

duktiga jägare!

Igår kväll satt jag på huk hos Chapplin och behandlade hans mugg när jag plötsligt hörde ett ytterst märkligt pipande, nästan som skrik men ändå inte, jag kunde verkligen inte placera ljudet och blev genast orolig att det var fel på valpen eller dyl! reser mig och kliver snabbt ut genom dörren för att titta efter ljudet, men ser ingeting märkligt! Gem och Liv verkar ha helkul med något och fixa och valpen tittar på.. hmmm märkligt! tänker jag och ska just gå in igen när jag hör ljudet igen, tydligare denna gång, jag tänder pannlampan och går mot hundarna, då ser jag! Liv har tagit en råtta!!! Ingen liten mus utan en RÅTTA! Ni som känner mig vet att möss och råttor inte står på favoritlistan och att ta möss var en av Fräcks specialiteter... Liv kan uppenbarligen mantra denna uppgift! Jag berömde henne och gick nöjt in i stallet igen. :) Min duktiga lilla jägare! :)

Inga kommentarer: